Augļi un ogas mūsu organismam sniedz daudz nepieciešamo vitamīnu un minerālvielu, lai organisms varētu normāli fiziski un līdz ar to sociāli funkcionēt. Piemēram, vitamīns B2, citādi zināms kā riboflavīns, piedalās hemoglobīna sintēzē, piedalās dzelzs metabolismā- sarkano asinsķermenīšu tapšanas procesā.
Ādas, matu un nagu šūnas tiek pastāvīgi atjaunotas un aizstātas ar jaunām, vitamīns B2 ir svarīgs ķermeņa vielu apgādātājs. Vitamīna B2 trūkuma rezultātā var rasties ādas un gļotādu iekaisumi, bojājumi( piemēram, plaisājoši lūpu kaktiņi). Vitamīns B2 piedalās organisma oksidēšanās- reducēšanās procesos, veicina ogļhidrātu metabolismu, regulē lipīdu metabolisma traucējumus. Vitamīns B2 ir svarīgs acu veselībai un būtisks grūtniecības periodā. Vitamīnu B2 bagātīgos daudzumos satur banāni.

Vitamīns C ir antioksidants, kurš palīdz neitralizēt brīvo radikāļu ietekmi. Brīvie radikāļi ir ķīmisku reakciju blakus produkts. Īpaši aktīvi ir skābekļa peroksīda radikāļi, kas reaģē ar šunas lipīdiem un olbaltumvielām, radot bojājumus šūnā. Nelabvēlīgos apkārtējās vides apstākļos- piesārņots gaiss, pārmērīga sauļošanās, cigarešu dūmi, alkohols, atsevišķi medikamenti, stress pastiprināti veidojas brīvie radikāļi. Rezultātā rodas šūnu bojājumi, pastiprināti organisms noveco, attīstās sirds asinsvadu slimības, tiek bojāta imūnsistēma,veidojas katarakta, palielinās vēža attīstības risks. Vitamīnam C un citiem antioksidantiem ir būtiska loma cīņā ar brīvajiem radikāļiem. Vitamīns C piedalās audu reģenerācijā, kolagēna sintēzē. Tātad vitamīns C nepieciešams ādas veselībai, elasticitātei. Vitamīns C normalizē kapilāru caurlaidību, uzlabo asinsreci. Tas nepieciešams bērniem augošanas periodā, kaulu lūzumu saaugšanas procesā un zobu un smaganu veselībai. Bet visbūtiskākais- C vitamīns ir tas, kas stiprina imūnsistēmu, līdz ar to palīdzot organismam pretoties dažādām slimībām. Labāk par jebkuru nopērkamu vitamīnu kapsulu, vislabāk C vitamīna uzņemšanai ir ēst svaigus augļus, turklāt pilnīgi visa veida- apelsīnus, greipfrūtus, ābolus, ananāsus, utt., tomēr ne visi cilvēki var to atļauties, jo tā tomēr ir importa prece un tā kā visi cilvēki vēlas nopelnīt, nereti tie maksā pietiekami dārgi, lai netiktu iekļauti ikdienas ēdienkartē. Tādēļ arī komplekso vitamīnu kapsulas var būt kā laba alternatīva, lai parūpētos par veselīgu un vitamīniem bagātu organismu.

Kā vēl viena alternatīva var būt vasarā novāktās augļu un ogu ražas saglabāšana ziemai kaltējot. Tā ir visiem jau izsenis zināma augļu un ogu ilgākas saglabāšanas metode, kuru plaši pielietoja mūsu vecvecāki un arī vecākās paaudzes. Augļus un ogas parasti novieto siltā un sausā vietā, lai tie ātrāk izkalstu. Ziemas laikā šos labumus var izmantot ķīseļu vārīšanā, vienkāršām uzkodām vai arī kā savādāk pēc personīgiem ieskatiem.

Kā min Dobeles Molekulārās bioloģijas laboratorijas biologs Māris Gulbis, tad, pielietojot šādu metodi, augļi un ogas tomēr zaudē pietiekami lielu daļu vērtīgās vielas un vitamīnus. Kā jaunums ne tikai Latvijā, bet pasaulē kopumā, ir jauna žāvēšanas metode- augļi un ogas tiek žāvētas mīnus grādu temperatūrā vakuumā. Pētījumi liecina, ka šādi saglabājas daudz vairāk augļu un ogu vērtīgās vielas. Tiek lēsts, ka nākotnē šādi žāvēti augļi varētu tikt izmantoti kā piedevas tējām un citiem pārtikas produktiem, kas mums ļautu iegūt vairāk veselīgas un vitamīniem bagātākas pārtikas produktus.