Pusaudža vecums ir krustceles, no kurām ved dažādas seksuālas tendences. Šai laikā mostas seksuālais instinkts, kas tiek apmierināts visādos veidos. Grūti pateikt, kurš būtu īstais brīdis, lai vecāki sāktu bērnam stāstīt, kas ir sekss un kad būtu vēlams ar to sākt nodarboties, tā kā katra situācija ir dziļi individuāla.
Protams, lai cik rūpīgi vecāki pret to neattiektos, viņu bērns, pirms stāties seksuāla rakstura attiecību veidošanā, atļauju vecākiem pirms tam neprasīs. Tādēļ faktiski vienīgais, ko vecāki bērna labā var darīt- sniegt maksimāli daudz informācijas – piemēram, kas ir prezervatīvs, kā to lietot, kad var un kad nevar meitene palikt stāvoklī, kas ir pašapmierināšanās, kas ir STS, kā dzimst bērni, un tamlīdzīgi. Bet tomēr, vecāki ne vienmēr var būt gatavi sniegt savam bērnam šādu informāciju, kā arī bērns ne vienmēr ir gatavs to saņemt no vecāku puses- viņā rodas kauna sajūta un nesapratne, jo tie taču ir viņa vecāki. Tādēļ pat ļoti vēlams skolās būtu ieviest obligātas veselības audzināšanas stundas, jo šajā gadījumā neatkarīga un nepazīstama persona sniedz visu informāciju un atbild uz bērnus un pusaudžus interesējošiem jautājumiem, līdz ar to ieguvums ir daudz objektīvāks un plašāks.
Zēnam meitene un meitenei zēns šķiet kā aizliegts auglis, un tieši tādēļ tik ļoti interesants un saistošs. Zēnu un meiteņu seksualitāte mēdz atšķirties, sakarā ar fizioloģiskās attīstības atšķirībām. Daļa pusaudži uzskata, ka sekss padarīs viņus pieaugušākus, ka ar stāšanos seksuālās attiecībās viņi it kā automātiski tiek „ieskaitīti” pieaugušo kārtā, bet tā tas diemžēl nav. Šajā vecumā no 11-15 gadiem cilvēks vēl nav fiziski gatavs seksam, lai gan satiekot kādu tīkamu personu, vēderā „skrien skudriņas”, kā tas nekad iepriekš nav bijis. Jau sākumskolā būtu jāizskaidro sagaidāmā pusaudžu pārejas vecumam raksturīgā fizioloģija – viņiem ir jāzina par “hormonu vētrām”, par izmaiņām organisma fizioloģijā, par izmaiņām psihē un uzvedībā. Tādā gadījumā būs mazāk nevēlamu grūtniecību un ar to saistīto abortu veikšanu, kas uz meitenes- pusaudzes reproduktīvo sistēmu tomēr var atstāt neatgriezeniskas sekas. Meitene, kurai 12 gadu vecumā piedzimst bērns, pati vēl ir bērns, un nespēj adekvāti pildīt savu jauno- mātes lomu. Daudzi psihologi uzskata, ka agri seksuālie kontakti jaunām meitenēm var būt par samulsuma, apjukuma un pat ciešanu iemeslu, īpaši, ja viņām nav nekādu zināšanu par seksu un nav arī neviena ar ko pārrunāt savus pārdzīvojumus. Sabiedrībā ir radies mīts, ka par prezervatīvu lietošanu ir atbildīga meitene, bet vai tad seksā nepiedalās 2 cilvēki? Pusaudžu vecumā apskāviens, skūpsts un maigs glāsts var sniegt daudz patīkamākus pārdzīvojumus un vilinošākus satraukumus, nekā nemākulīgs un pliks dzimumakts.
Ļoti daudz bērnu nesaņem drošu dzīves un vērtību orientāciju ģimenē, jo vecākiem nepietiek laika darba dēļ, viņiem ir atkarības un dažādas citas problēmas, līdz ar to emocionāli bērns var tikt atstāts novārtā un netikt izglītots par vienkāršām vispārcilvēciskām lietām. Tādejādi skola kļūst par vienīgo vietu, kurā var koriģēt bērnu sociālo kompetenču trūkumu, jo skola ir vieta, kurā tiek pavadīts visvairāk laika attiecībā pret pavadīto laiku mājās, bet lielā skolēnu skaita dēļ nereti arī pedagogiem neatliek laiks katram individuāli. Pusaudžu vecumā ir nepieciešams ar kādu identificēties, un, ja nav neviena cita, tad viņš iespaidojas un ņem piemēru no saviem vienaudžiem un draugiem, kuri ne vienmēr izvēlas to labāko ceļu savai ideju un uzvedības realizācijai. Nereti pusaudži pāragri sāk nodarboties ar seksu tāpēc, ka „visi viņa draugi tā dara”, un pusaudzis nevēlas atšķirties no vienīgās sociālās grupas, kura viņu pieņem.
Vairs nav sociālisma laiki, kad „bērnus radīja partija, un sekss kā tāds nebija”. Sekss ir pastāvējis un būs vienmēr, un ikvienam, jo īpaši pusaudžu vecumā, ir jāsniedz īsa pamācība seksualitātē, lai viņš savas nezināšanas dēļ nepieļautu kļūdas, kuras vēlāk nāktos rūgti nožēlot. Vēl jo vairāk šāda konsultācija ir nepieciešama tādēļ, ka TV sniedz visai sagrozītu informāciju, kas ir sekss, popularizējot seksa kultu, kas nenobrieduša bērna un pusaudža domāšanā rada sagrozītu un nepareizu priekšstatu, kas ir veselīgs sekss un savstarpējās attiecības starp diviem cilvēkiem.