Veselīgs dzīvesveids
Profilakse
Uzturs
Pašsajūta
Ķermeņa kopšana
Seksuālā veselība
Fiziskā aktivitāte
Kaitīgie ieradumi
Vide un ekoloģija
Jaunumi medicīnā
Tehnoloģijas
Medikamenti
Aktualitātes
Dzīvesstāsti
Aptiekas
Iestādes
Personības
Apdrošināšana
Lasīt rakstus
Pirmā palīdzība
Lasīt rakstus
Pacientu tiesības
Lasīt rakstus
Pasākumi
Lasīt rakstus
Slimības un stāvokļi
Mutes dobums
Āda
Kauli un locītavas
Muskuļi
Nervu sistēma (un smadzenes)
Maņu orgāni
Endokrīnā sistēma
Sirds-asinsvadu sistēma
Elpošanas orgānu sistēma
Gremošanas sistēma
Urīnorgānu sistēma
Dzimumorgānu sistēma
Infekcijas slimības
Iedzimtība
Imunitāte
Dzīves gājums
Diabēta pacienta rokasgrāmata
Kas ir cukura diabēts?
Cukura diabēta ārstēšana
Hipoglikēmija. Smaga cukura diabēta dekompensācija
Cukura diabēta vēlīnās komplikācijas
Akūtas infekciju slimības un citas slimības diabēta pacientiem
Psiholoģiskās problēmas diabēta pacientiem
Diabēta pacients ģimenē un sabiedrībā
Vitamīnu dārzs
Multivitamīni un minerālvielas
Acīm
Cilvēkiem ar diabētu
Matiem, nagiem, ādai
Imunitātei
Sirds un asinsvadu sistēmai
Locītavām un kauliem
Kauliem un zobiem
Nervu sistēmai
Antioksidanti
Grūtniecēm
Bērniem
Doctus diskusijas
   
Ieiet sistēmā
         
Sākums Raksti Medicīnas speciālistiem Kalendāri Medicīnas katalogi Jautājums aptiekāram Doctus Forums Kontakti
 
Ilga mūža noslēpumi
2006. gada 14. jūlijs
Kategorija: Veselīgs dzīvesveids > Uzturs
Daudz jau daudz par to runāts un spriests, tomēr vēlējāmies jums vēlreiz atgādināt visiem zināmas patiesības. Katrs taču vēlamies baudīt šo dzīvi iespējami ilgi, par spīti kaimiņiem, konkurentiem un visbeidzot sev par prieku!

Ēdiet veselīgi un ievērojiet sekojošus principus:

  • Ēdienu daudzveidība-

Pareizi sabalansēts, daudzveidīgs uzturs nodrošina organismu ar visiem nepieciešamajiem vitamīniem, minerālvielām un mikroelementiem. Katru dienu daudz svaigu dārzeņu, augļu, piens un piena produkti, rupja maluma un pilngraudu maizes izstrādājumi, nedaudz rieksti, 3-4 reizes nedēļā zivis un gaļa nodrošina ēdienu daudzveidību, un tādejādi tas ir veselīgs un sabalansēts uzturs, kas nodrošina organismam visas nepieciešamās barības vielas.

  • Uzņemto kaloriju daudzuma kontrolēšana-

Iesakām lietot Uztura Kalendāru, kas būs palīgs ik dienas, lai apzinātu uzņemto kaloriju daudzumu un tādejādi kontrolētu ķermeņa svaru.

  • Fiziskas aktivitātes-

Nodrošināt savu ikdienu ar kustībām un fiziskām aktivitātēm ir nepieciešams veselības un ilga mūža saglabāšanai. Tā kā pēc nodarbībām fitnesa klubā, kalorijas turpina sadegt vēl diennakti pēc tam, optimālais sporta zāles apmeklēšanas biežums ir 3 reizes nedēļā, ja vien nenodarbojaties ar profesionālo sportu. Pastaigas svaigā gaisā, riteņbraukšana, skrituļslidošana, peldēšanās, teniss, u.tml.- pēc individuāliem ieskatiem, var būt lieliska alternatīva, piemērojot tās pēc noteiktas situācijas un iespējām, bet galvenais- neslinkot visu dienu mājās pie TV un nodrošināt noteiktas fiziskas aktivitātes katru dienu.

  • Ikdienas ēdienkartes izmaiņas-

Palieliniet augļu, dārzeņu, pilngraudu produktu un beztauku piena un piena produktu patēriņa pārsvaru tā vietā, lai ik dienas ēstu lielu daudzumu gaļas, zivis un taukainus ēdienus, kas ne vien noslogo kuņģa darbību, bet veicina ķermeņa aptaukošanās iespējamības risku.

  • Prātīga taukus saturošu produktu izvēle-

Noteiktam tauku daudzumam uzturā tomēr ir jābūt, kaut vai tādēļ, ka tas stimulē smadzeņu darbību, un ir dzirdēts arī viedoklis, ka (tiem, kas vēlas zaudēt lieko svaru), lai zaudētu liekos ķermeņa taukus ir jāuzņem noteikts tauku daudzums uzturā, kas palīdz tos sadedzināt. Galvenais nosacījums šajā gadījumā- lai lietotais tauku daudzums ir neliels un saprāta robežās.

  • Rūpīga ogļhidrātu saturošu ēdienu izvēle-

Atteikties no bagātīgu ogļhidrātu daudzumu saturošiem ēdieniem nav nepieciešams, tomēr ievērot zināmu mērenību gan vajadzētu. Piemēram, ikdienā pārsvarā uzturā lietojot dažādas sviestmaizītes, sendvičus vai arī pārsvarā rīsus, makaronus, kartupeļus, varbūt pārlieku daudz saldumus utt., būtu zināmā mērā noziegums pret savu veselību, liedzot organismam iespēju saņemt citas nepieciešamās barības vielas no citiem pārtikas produktiem. Ēdienam ir jābūt daudzveidīgam, bet tas nenozīmē, ka tam ir jābūt dārgam.

  • Neliela sāls daudzuma lietošana ēdienu pagatavošanas un ēšanas procesā-

Neliela sāls daudzuma lietošana uzturā saglabā veselību un paildzina mūžu vistiešākajā nozīmē- tas samazina sirdstriekas un infarkta iestāšanās risku, kā arī pazemina asinsspiedienu.

  • Alkoholisko dzērienu mērena lietošana-

Alkohols satur ne tikai daudz kaloriju un rada bažas par liekā svara rašanos, tas rada atkarību un nopietnas veselības problēmas- tāpat kā  narkotiskās vielas, kas toksiski darbojas uz centrālo nervu sistēmu un ietekmē visu smadzeņu un organisma darbību. Ja glāze sarkanvīna pie pusdienām nenodarīs nopietnu kaitējumu veselībai (šajā gadījumā zinātnieki pat ir pierādījuši tā pozitīvo ietekmi uz veselību), tad pārmērīga regulāra alkohola lietošana gan, tāpēc jābūt mēreniem. Vislabāk, protams, ja alkohols vispār netiek lietots, bet tas ir katra paša ziņā.

  • Pārtikas produktu kvalitātes uzraudzīšana-

Vienmēr vajadzētu uzraudzīt ne tikai pārtikas produktu derīguma termiņus, bet arī to pareizu uzglabāšanu un higiēnu. Rūpīga augļu un dārzeņu mazgāšana zem silta ūdens tekošas strūklas pirms to lietošanas uzturā pasargās no dažādām slimībām, kas var rasties tos nemazgājot, jo neviens nekad nevar būt pilnīgi drošs, piemēram, kādā ceļā līdz veikalam ir nonācis šis ābols? Vasaras periodā jo īpaši svarīgi ir ievērot pārtikas produktu uzglabāšanu, piemēram, neturiet pienu uz galda kaut stundu, jo tas var sabojāties un vairs nebūt lietojams, bet gan uzreiz pēc tā lietošanas, ielieciet to ledusskapī.

0 komentāri Vērtējums: Skatīts: 1593
Vārds:
Anonīms
Komentārs:
Lasīt komentārus
Vēl par šo tēmu lasiet:
Ēd veselīgi un cīnies ar stresu
Ēd veselīgi, dzīvo zaļi!
 
Kaulu veselība

Komentētākie raksti

© iAptieka, 2018. Lapas lietošanas noteikumi. Reklāmas iespējas. Kontakti.
RSS ziņas: Raksti. Īsās ziņas. Wap: iAptieka.
Izstrādātājs: