Veselīgs dzīvesveids
Profilakse
Uzturs
Pašsajūta
Ķermeņa kopšana
Seksuālā veselība
Fiziskā aktivitāte
Kaitīgie ieradumi
Vide un ekoloģija
Jaunumi medicīnā
Tehnoloģijas
Medikamenti
Aktualitātes
Dzīvesstāsti
Aptiekas
Iestādes
Personības
Apdrošināšana
Lasīt rakstus
Pirmā palīdzība
Lasīt rakstus
Pacientu tiesības
Lasīt rakstus
Pasākumi
Lasīt rakstus
Slimības un stāvokļi
Mutes dobums
Āda
Kauli un locītavas
Muskuļi
Nervu sistēma (un smadzenes)
Maņu orgāni
Endokrīnā sistēma
Sirds-asinsvadu sistēma
Elpošanas orgānu sistēma
Gremošanas sistēma
Urīnorgānu sistēma
Dzimumorgānu sistēma
Infekcijas slimības
Iedzimtība
Imunitāte
Dzīves gājums
Diabēta pacienta rokasgrāmata
Kas ir cukura diabēts?
Cukura diabēta ārstēšana
Hipoglikēmija. Smaga cukura diabēta dekompensācija
Cukura diabēta vēlīnās komplikācijas
Akūtas infekciju slimības un citas slimības diabēta pacientiem
Psiholoģiskās problēmas diabēta pacientiem
Diabēta pacients ģimenē un sabiedrībā
Vitamīnu dārzs
Multivitamīni un minerālvielas
Acīm
Cilvēkiem ar diabētu
Matiem, nagiem, ādai
Imunitātei
Sirds un asinsvadu sistēmai
Locītavām un kauliem
Kauliem un zobiem
Nervu sistēmai
Antioksidanti
Grūtniecēm
Bērniem
Doctus diskusijas
   
Ieiet sistēmā
         
Sākums Raksti Medicīnas speciālistiem Kalendāri Medicīnas katalogi Jautājums aptiekāram Doctus Forums Kontakti
 
Risinājums liekā svara problēmai
2005. gada 02. novembris
Kategorija: Veselīgs dzīvesveids > Uzturs
Lielākā daļa cilvēku- pat tie, kuriem ir skaists augums vai tie, kuri ir ar pazeminātu svaru- domā par lieko svaru. Kādam šķiet, ka varēs vieglāk dibināt attiecības ar pretējo dzimumu, ja šķirsies no pāris vai pārdesmit kilogramiem, citam liekas, ka vieglāk būs startēt darba tirgū.

Pazīstu cilvēku, kurš zaudējis pārdesmit kilogramus līdz nepazīšanai mainījās „garīgi”- viņš vienkārši bija kļuvis jautrs. Bez šiem psiholoģiskajiem aspektiem liekā svara problēma lielā mērā ietekmē cilvēka fizisko veselību- sirds- asinsvadu sistēmu, endokrinoloģisko sistēmu (cilvēkiem ar paaugstinātu svaru palielinās iespēja saslimt ar 2. tipa cukura diabētu, kas ir ļoti pieaugoša problēma pasaules mērogā), vispārīgu vājumu, aizdusu, nespēju veikt pat nelielu fizisku slodzi, depresija. Tā kā lielā mērā liekā svara problēma ir atkarīga no iedzimtības, tad kādam tā samazināšana būs vieglāka, citam būs jāpieliek lielākas pūles. Galvenais ir neko nesasteigt- samazināt svaru pakāpeniski, lai nepiedzīvotu rikošeta situāciju, kad svars vēl vairāk pieaug, lai rezultāts būtu noturīgs un jāņem vērā, ka daudziem cilvēkiem strauja svara samazināšana var negatīvi ietekmēt veselību, darbaspējas utt. Optimāla svara samazināšana būtu 1 kg nedēļā, vēlāk 1-2 kg mēnesī.

Visefektīvākā svara samazināšanas metode būs mainīt savus ikdienas ēšanas paradumus, liekot pretī adekvātu fizisko slodzi. Ļoti svarīgi lai uzturs būtu pilnvērtīgs, lai olbaltumvielu, ogļhidrātu un tauku attiecība būtu iespējami tuva ideālai. Nedrīkst aizmirst ūdeni, jo tas nepieciešams šūnām, lai tās neizžūtu, tas darbojas kā šķīdinātājs uzņemtajiem vitamīniem, minerālvielām utt. Optimālais ūdens patēriņš būtu 1,5- 2l dienā. Nevajadzētu sadzerties ūdeni uz nakti, jo tas varētu traucēt naktsmieru... Šķiedrvielas- svarīga lieta, lai normāli varētu darboties zarnu trakts, tādēļ par to esamību uzturā būtu arī jādomā.

Lielā mērā liekā svara problēma saistīta arī ar mūsdienu dzīvesveidu, kad cilvēks galvenokārt pārvietojas mašīnā un, atbraucis vēlu no darba, ietur pārāk sātīgu maltīti, pie kam dara to ļoti steidzīgi. Tādēļ svarīgi ieplānot sev ikdienas pārvietošanos arī ar kājām (piemēram, vienu stundu) un 2-3 reizes nedēļā nodarboties ar fiziskām aktivitātēm. Ja arī vakaros gribas pirms gulēšanas paēst- uzturam būtu jābūt vieglākam, kalorijām nabadzīgākam.

Badošanās kūres... Daudzi speciālisti uzskata, ka tas nedod noturīgu rezultātu cīņā ar lieko svaru.

Tātad - gribam Jums piedāvāt pakāpenisku, bet noturīgu svara samazināšanas metodi, izmantojot iAptiekas uztura kalendāru (bez maksas!). Tā lietošana palīdzēs Jums izprast ko un cik daudz ēdat, vai uzturs ir sabalansēts (grafikos, kas veidosies, Jūs varēsiet salīdzināt savu ēdienkarti ar ideālo ogļhidrātu, olbaltumvielu un tauku attiecību). Ja šīs attiecības nav ideālas Jūs viegli varat nomainīt lietojamos produktus. Ja gribētā maltīte izrādās pārāk kalorijām bagāta, pielikt klāt fizisko aktivitāšu daudzumu. Tas būs viegli. Mēs varētu Jums palīdzēt mainīt ikdienas ēšanas paradumus, ieteikt fizisko aktivitāšu apjomu un rezultāti neizpaliks.

0 komentāri Vērtējums: Skatīts: 2165
Vārds:
Anonīms
Komentārs:
Lasīt komentārus
Vēl par šo tēmu lasiet:
 
Kaulu veselība

Komentētākie raksti

© iAptieka, 2018. Lapas lietošanas noteikumi. Reklāmas iespējas. Kontakti.
RSS ziņas: Raksti. Īsās ziņas. Wap: iAptieka.
Izstrādātājs: